INFORMATIE OVER RADIO PIET
Radio Piet
Klarestraat 7
6811DP Arnhem
Tel: 026 44 25 950
E-mail: info@radiopiet.nl
KvK: 09190450
BTW nummer: NL127846037B01
Radio Piet zal uw persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor het verwerken en verzenden van uw bestellingen. Uw gegevens zullen niet worden verstrekt aan derden. iDeal betalingen worden door Mollie behandeld in een beveiligde omgeving, waardoor uw persoonlijke gegevens optimaal beschermd worden.
VERZENDING.
Bestellingen geplaatst en betaald op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag vóór 16:00 uur worden indien mogelijk nog diezelfde dag verzonden. Radio Piet streeft er naar bestellingen zo snel mogelijk te verzenden, echter in een zeldzaam geval kan er een vertraging ontstaan (bijvoorbeeld bij sprake van een voorraadverschil). Wij verzenden binnen Nederland. Wij maken gebruik van PostNL. Normaal gesproken bezorgen ze de volgende dag, echter in een enkel geval kan er een vertraging ontstaan, helaas hebben wij hier geen invloed op. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag. Maandag worden enkel grotere pakketten bezorgd, geen briefpost. Zoekgeraakte zendingen veroorzaakt door foutief opgegeven adresgegevens kunnen wij helaas niet vergoeden, controleer dus altijd goed uw adresgegevens.
Radio Piet is niet verplicht bestellingen te leveren waarvan de prijs foutief is doorgegeven door een leverancier of een product waarvan de prijs door een fout verkeerd is weergegeven. Zodra een koopovereenkomst is gesloten is de overeengekomen prijs bindend, soms kan een prijs vervolgens stijgen of dalen. Wij kunnen helaas naderhand geen prijzen aanpassen.
DOWNLOADS.
Wij besteden grote zorg aan onze downloads, om uw ervaring met onze winkel en de diverse ontwikkelplatformen zo goed mogelijk te maken. Het downloaden van bestanden via onze site of via links op onze site is geheel op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade of foutieve werking van hardware of software. Wij geven geen hulp of advies bij installatie en gebruik. Wij zullen altijd proberen onze producten zo volledig mogelijk te omschrijven, zodat u altijd de informatie die u zoekt kunt vinden via bijvoorbeeld www.google.nl
RETOUREN EN DEFECTEN; PRODUCTEN GEKOCHT IN ONZE WINKEL.
Artikel retour:
Heeft u een artikel gekocht, dat u niet nodig heeft, niet kunt of wilt gebruiken of een andere reden anders dan een defect? U kunt het artikel terug brengen en ruilen tegen een ander artikel of een tegoed bon. Deze bon is onbeperkt geldig, uit te geven in meerdere delen en niet overdraagbaar. Wij geven nooit geld terug.
Let op, de volgende producten en diensten mogen niet geretourneerd worden:
• Producten waarvan u de verzegeling heeft verbroken zoals standaard verpakkingsmateriaal maar ook antistatische verpakkingen.
• Maatwerk of producten met een duidelijk specifiek karakter zoals kabels of printplaten.
• Diensten waarbij u zelf toestemming heeft gegeven om alvast met de uitvoering van de dienst te beginnen.
Wetgeving omtrent deze zaken volgens Das.nl:
Product in een winkel gekocht: Er bestaat geen recht om te ruilen. Als u iets koopt, zit u er in principe aan vast. Alleen als de verkoper dat toestaat, mag u ruilen. Het is dus afhankelijk van de voorwaarden die de verkoper hanteert. Denkt u dat er een kans is dat u een product later wilt ruilen, vraag dan vooraf expliciet of dat mag en op welke voorwaarden. Het kan namelijk zijn dat de verkoper u geen geld teruggeeft, maar dat u een tegoedbon krijgt die beperkt geldig is. Als u een product wilt ruilen, moet het product natuurlijk wel ongebruikt en onbeschadigd zijn.
Artikel defect:
Defecten gaan altijd via onze winkel of u kunt het artikel opsturen. Wij zullen u nooit vragen zelf contact op te nemen met de leverancier of fabrikant. Bij defecten krijgt u een nieuw artikel, een ander artikel naar keuze of een tegoedbon. Deze bon is onbeperkt geldig, uit te geven in meerdere delen en niet overdraagbaar. Wij geven nooit geld terug. Wij moeten soms artikelen zelf nakijken voor u uitsluitsel krijgt of het een defect of retour betreft. Dit kan soms enkele dagen duren.
RETOUREN EN DEFECTEN; PRODUCTEN GEKOCHT VIA EMAIL.
Wetgeving omtrent deze zaken volgens Das.nl:
Product online gekocht: Als u een product via internet of de telefoon koopt, kunt u het product binnen de bedenktijd retourneren. Uiteraard heeft u binnen de bedenktijd van 14 dagen recht op terugbetaling van de aankoopsom als u die al betaald heeft.
Let op, de volgende producten en diensten mogen niet geretourneerd worden:
• Producten waarvan u de verzegeling heeft verbroken zoals standaard verpakkingsmateriaal maar ook antistatische verpakkingen.
• Maatwerk of producten met een duidelijk specifiek karakter zoals kabels of printplaten.
• Diensten waarbij u zelf toestemming heeft gegeven om alvast met de uitvoering van de dienst te beginnen.
Artikelen besteld via de email kunt u opsturen of langs brengen, wij maken dan het geld aan u over. U krijgt nooit geld terug in de winkel. Wel kunt u kiezen voor een tegoed bon, zodat u direct iets anders kunt uitzoeken. Deze bon is onbeperkt geldig, uit te geven in meerdere delen en niet overdraagbaar. De bedenktijd op onze artikelen is 14 dagen.
Artikel defect:
Defecten gaan altijd via onze winkel of u kunt het artikel opsturen. Wij zullen u nooit vragen zelf contact op te nemen met de leverancier of fabrikant. Bij defecten krijgt u een nieuw artikel, een ander artikel naar keuze, geld terug of een tegoedbon. Deze bon is onbeperkt geldig, uit te geven in meerdere delen en niet overdraagbaar.
Wij moeten soms artikelen zelf nakijken voor u uitsluitsel krijgt of het een defect of retour betreft. Dit kans soms enkele dagen duren.
Meer informatie: webwinkelrecht.nl
RETOUREN EN DEFECTEN, BESTELD VIA EMAIL, AFGEHAALD IN DE WINKEL.
Zie hierboven bij ‘Retouren en defecten; gekocht in onze winkel.’
Klacht of vraag over bestellingen Heeft u een klacht of vraag over een bestelling?
Mail dan naar info@radiopiet.nl
KLACHTENREGELING.
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com) te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.